تشریح برنامه ها و اهداف برگزاری سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور
رئیس ستاداجرایی سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور؛
رییس سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش؛به تشریح برنامه ها و اهداف برگزاری سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور پرداخت. به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، قاسم احمدی لاشکی در آغاز سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور ضمن خوش آمدگویی به وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان ولی فقیه، استانداران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای عالی آموزش و پرورش، شورای معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش، مدیران و همکاران استانی و تبریک ایام فرا رسیدن عید غدیر خم ، به عنوان عید بزرگ ولایت به همه مسلمانان، اظهار کرد: مدت دو سال است که به دلیل شیوع کرونا امکان حضور مدیران و روسای سراسر کشور به عنوان تلاشگران و سربازان دلسوز نظام تعلیم و تربیت کشور وجود ندارد و امیدواریم با رفع این ویروس، اجلاس ۳۶در وضعیت طبیعی و به صورت کاملاً حضوری برگزار شود.احمدی لاشکی افزود: سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور به صورت مجازی با حضور ۵۰نفر از اعضای شورای معاونان و مدیران حوزه ستادی در اردوگاه شهید باهنر، و 1300 نفر از مدیران کل، روسای آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان استان ها از طریق غیر حضوری در مراکز استان ها و همچنین چندمیلیون نفراعم از مدیران مدارس، معلمان، جمعی از اولیاء و دانش آموزان در بستر شاد، برگزار می¬ شود.معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به ضرورت برگزاری این اجلاس در روزهای پایانی دولت، گفت: در دوران مسئولیت آقای حاجی میرزایی پس از4سال وقفه موفق به برگزاری اجلاس ۳۴ شدیم که خوشبختانه این اجلاس توانست رضایت ۹۷درصد از مدیران و روسای آموزش و پرورش را به همراه داشته است. وی افزود: اعتقادمان بر این است که ارائه مهمترین برنامهها، سیاستها و راهبردهای آموزش و پرورش در چنین فضایی، تعالی آموزش و پرورش را فراهم مینماید، لذا امروز در مدت زمان کمتر از ۱۱ماه از اجلاس سی و چهارم، دستور برگزاری اجلاس سی و پنجم از سوی وزیر آموزش و پرورش صادر شد.لاشکی با اشاره به روزهای پایانی دولت یازدهم و تغییر دولت در روزهای آتی ادامه داد: تغییر دولتها می تواند به مثابه رشته ورزشی دوی امدادی باشد،که در آن هر کدام از اعضای تیم بخشی از مسیر را طی می¬کنند، در این میان، آموزش و پرورش هدفمند، چارهای جز ادامه مسیر با برنامهای دقیق در راستای سند تحول بنیادین ندارد و در تحول تعلیم و تربیت، هیچ راه میانبری وجود ندارد، امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که تحول در نظام ملی آموزش و پرورش حداقل ۲۰الی ۳۰سال طول خواهد کشید و هیچ تقویم سیاسی قادر به حفظ چنین دوره زمانی نیست.لاشکی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در دبیرخانه دائمی و کمیته های هفتگانه: علمی و محتوایی؛ پشتیبانی و تامین منابع؛ فناوری؛ اطلاعرسانی و تشریفات؛ سلامت و بهداشت؛ حراست و امنیت؛ نظارت و ارزیابی، برای برگزاری سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور، گفت: بر اساس تصمیم گیری نهایی، اجلاس 35 به مدت دو روز در اردوگاه شهید باهنر تهران و مراکز استان ها با شعار کلیدی: «نصیب برابر آموزشی - ارتقاء کیفیت یادگیری - تربیت تمام ساحتی در گام دوم انقلاب» برگزار می شود.رییس سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور گفت: این اجلاس در شانزده برنامه، حول ۶محور اساسی شامل: منابع انسانی و تحول، تحول در برنامه های درسی، کتاب و مواد آموزشی، تحول و نوآوری در روش های سنجش و ارزشیابی و تضمین کیفیت، صیانت از امنیت و سلامت جسمی و روانی دانش-آموز، معلم و خانواده ،تحول و برقراری عدالت در فرصت های یادگیری و پروژه مهر و مدیریت و راهبری فعالیت های مرتبط با بازگشایی مدارس، برگزار خواهد شد و با بیانات آیت ا... العظمی علامه جوادی آملی آغاز و سخنرانی رییس جمهور پایان خواهد یافت.احمدی لاشکی در تشریح اهداف و برنامه های سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در اجلاس 34 ( شهریور ماه 1399) ، معلمان را به افسران سپاه پیشرفت کشور ، تشبیه کرده و فرمودند؛ «منطق ایجاد دستگاه عظیم آموزش و پرورش، انسان سازی است و باید انسانی مومن، خردمند، اندیشمند، دانشمند، مجاهد و اهل عمل، با انصاف، بانظم، متخلق به اخلاق اسلامی تربیت کنید»، بر همین مبنا، از مهمترین اهداف این اجلاس پاسخ به اقدامات وزارت آموزش و پرورش در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس سی و چهارم است.رییس سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با اشاره به این که این اجلاس باید به سوالات مخاطبین، مدیران و روسای مناطق آموزش و پرورش پاسخ دهد، بیان کرد: این موضوعات که آموزش و پرورش در مهر ۱۴۰۰چگونه خواهد بود؟ سناریوهای بازگشایی مدارس کدامند؟ استراتژی تامین منابع انسانی چگونه خواهد بود؟ برای کیفیت بخشی به امور آنان چه اقداماتی نیاز است؟ چه تحولی در برنامههای درسی، محتوا و مواد آموزشی ایجاد خواهد شد؟ در روش های سنجش و ارزشیابی و تضمین کیفیت کدام نو آوری ها را شاهد خواهیم بود؟ چگونه به تحول و برقراری عدالت در فرصت های یادگیری برخوردار از کیفیت دست خواهیم یافت؟ راهکارهای ما برای صیانت از امنیت و سلامت جسمی و روانی دانش آموز، معلم و خانواده کدام است؟ نحوه مراقبت از بزرگترین دستاورد دهه اخیر وزارت آموزش و پرورش شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) چگونه خواهد بود؟ از تجارب دنیا در خصوص آموزش بر مبنای فناوریهای نوین در دوران کرونا چه آموخته ایم؟ مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا پیرامون واکسیناسیون همکاران عزیز فرهنگی قبل از آغاز سال تحصیلی جدید برای ورود مجدد به آموزش حضوری، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چگونه عملیاتی خواهد شد؟ و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی لایحه تقدیمی دولت پیرامون نظام رتبه بندی معلمان را چگونه و چه زمانی به سرانجام خواهند رساند؟ از مهمترین محورهایی است که در این اجلاس سعی بر پاسخگویی به آنها داریم.